Pięć błędów początkujących na siłowni

Liczba błędów popełnianych przez osoby trudniące się budową masy mięśniowej jest ogromna. Źle dobieramy ćwiczenia, nie stosujemy rozgrzewki czy zakładamy zbyt duże obciążenie. To wszystko ma ogromny wpływ na efektywność treningu.

Dzisiaj pragniemy przedstawić najczęstsze błędy, które ograniczają wzrost włókien mięśniowych.

Po pierwsze: dostosuj obciążenie
To, że uda Ci się podrzucić jakiś ciężar nie oznacza, że Twoje mięśnie są na to gotowe. Nigdy nie stosuj obciążeń maksymalnych, gdyż nie jest to wskazane w początkowym okresie treningu. Uwierz – to, że dodasz kilka kilogramów na sztangę nie tylko nie pomoże, ale i może zaszkodzić. Wszak, zbyt optymistyczne nakładanie ciężaru często kończy się kontuzją.

Po drugie: czy wiesz jak technicznie wykonać ćwiczenie?
Praca z dużymi ciężarami (przy treningu na masę wskazane są ćwiczenia bazujące na dużym obciążeniu) wiąże się z dużym ryzykiem. Wszak, technika wykonywania ćwiczeń w tym przypadku jest niezwykle istotna. Nieprawidłowe, techniczne wykonywanie ćwiczeń takich jak martwy ciąg, przysiady czy wiosłowanie może bowiem skutkować poważnymi, trwałymi kontuzjami.

Po trzecie: intensywna rozgrzewka
Wiele osób zapomina o rozgrzewce. Przechodzimy zbyt szybko do treningu właściwego, co jest rzecz jasna ogromnym błędem. Wszak, nierozgrzane, nierozciągnięte mięśnie narażone są na urazy.

Po czwarte: nie przeceniaj roli suplementacji
Osoby początkujące bardzo często sięgają po różnego rodzaju suplementy diet. Przeceniamy ich właściwości. Uznajemy, że są one absolutnie kluczowe w procesach budowania masy, co nie jest prawdą. Suplementy to tylko dodatki do diety i tak powinniśmy je traktować.

Po pięć: nie ufaj „specjalistom”
Na siłowniach aż roi się od specjalistów ds. treningu i diety. Osoby z większym stażem często chcą dzielić się informacjami i sugestiami, co może, ale nie musi być pomocne. Sugerujemy weryfikować wszystko to co usłyszymy, wszak – spore mięśnie to nie jest dowód na wiedzę danej jednostki.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*