Bezsenność – jak sobie radzić?

Nawet co trzeci Polak boryka się z problemami ze snem. Kłopoty tego typu dosięgają głównie osoby dojrzałe, których tryb życia pozostawia wiele do życzenia.  Osoby żyjące zgodnie z zasadami „bycia fit” bardzo rzadko mają tego typu problemy.

Bezsenność to kłopot, który stanowi bardzo poważne zagrożenie dla zdrowia organizmu. Wszakże, może doprowadzić do znaczącego osłabienia, co skutkować może nawet zawałem serca. Z tego też względu, nie należy problemów ze snem lekceważyć i ignorować.

Tabletki nasenne – dlaczego warto szukać innego rozwiązania?
Bardzo często stosowanym rozwiązaniem na bezsenność są tzw. tabletki nasenne. To metoda, której stosowanie gwarantuje skuteczność, ale nie jest rozwiązanie problemu. Tego typu preparaty działają objawowo, tj. pozwalają nam zasnąć i nic poza tym.

Jednocześnie, tabletki nasenne mogą działać uzależniająco, tj. ich stosowanie może stać się niezbędne, aby zasnąć.

Inne metody walki z bezsennością
Lekarze bardzo często sugerują podjęcie innych form leczenia bezsenności. Najczęstszym zaleceniem jest po prostu zmiana trybu życia na zdrowszy, co jest jak najbardziej skuteczne. Należy mieć jednak na uwadze, że efekty nie przychodzą natychmiastowo.

O co należy zadbać aby wyeliminować bezsenność? Przede wszystkim, kluczowa okazuje się dieta. Jadłospis powinien być zbilansowany, pełnowartościowy i zdrowy.

Ważnym elementem walki z bezsennością jest również podejmowanie regularnej aktywności fizycznej. Jej charakter powinien być ogólnorozwojowy. Umiarkowana intensywność w połączeniu z objętością wynoszącą co najmniej kilkadziesiąt minut – pozytywnie wpłynie na zasypianie.

Istotnymi elementami terapii przeciwko bezsenności jest również zadbanie o komfort w sypialni. Wywietrzona, odpowiednio wyziębiona sypialnia i wygodny materac to klucz do sukcesu.

Warto również pamiętać, że skuteczne okazują się również suplementy diet (nie mylić ze środkami farmakologicznymi!). Ich zastosowanie jest jak najbardziej wskazane.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*